środa, 10 czerwca 2015

Zasada żywieniowa N7. Nie jedz przed snem.

Często słyszysz radę: „Nie jedz po 18.00”?
Czy jest ona słuszna? 
Jak najbardziej, jeżeli chodzisz spać przed 22.00.

Tak naprawdę, wszystko zależy od twojego trybu życia. 
Nie powinno się jeść później niż 3-4 godziny przed snem. Jeśli jesteś „nocnym Markiem” i chodzisz spać grubo po północy, to możesz zjeść ostatni posiłek między 21.00 a 22.00.

Pamiętaj jednak, że po 20:00 organizm zmniejsza swoją wydajność i powoli przechodzić w tryb nocny, dla tego wieczorne menu powinno być lekkostrawne.

Nic tak nie utrudnia zasypiania, jak przepełniony brzuch i wzdęcia po obfitej kolacji. 
Zamiast wypoczywać w nocy, organizm intensywnie pracuje, by strawić posiłek. Mogą się pojawić problemy  z zasypianiem lub koszmary senne.

Ważne jest także pamiętać, że prawidłowe procesy trawienne oraz odpowiednie przesuwanie się pokarmów w żołądku i jelitach odbywają się wtedy, kiedy człowiek znajduje się w pozycji pionowej. 

Kiedy kładziesz się do łóżka bezpośrednio po zjedzeniu posiłku, przyczyniasz się do zastoju zawartości naszego układu pokarmowego, pojawieniu się procesów gnilnych, tworzeniu się kamieni kałowych, zwiększeniu objętości jelit i brzucha oraz zaburzeniom perystaltyki jelit.
Rano możesz miewać obrzęki, nieprzyjemny zapach z ust oraz odczucie zmęczenia i niewyspania.

Dzięki niskokalorycznej, zdrowej kolacji nie tylko rano obudzisz się wypoczęty, a zredukujesz kilka zbędnych kilogramów.

Czytaj także: 

Zasada żywieniowa N 6. Jedz w skupieniu.

Zasada żywieniowa N8. Wykorzystuj post, jako sposób na oczyszczenie.

Jak zmniejszyć poziom stresu w 2 minuty.


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza