W
zeszłym tygodniu 17.05.2012 odbyło się bardzo dobre szkolenie internetowe
Włodzimierza Girszanowa pt. „Rodzaje planowania w biznesie „Dr.Nona” z
praktycznymi przykładami.
Wiem,
że wiele osób nie mogło uczestniczyć w nim z powodu nieznajomości języka rosyjskiego.
Dlatego, z początku chciałam udostępnić skrót swoich notatek z tego szkolenia,
jednak przemyślałam sprawę i opracowałam własny materiał, w oparciu o to
szkolenie, w taki sposób, żeby był on przyjazny dla każdego polskiego dystrybutora.
Podstawą
osiągnięcia sukcesu w biznesie jest planowanie.
Trzy rodzaje
planowania:
Strategiczne
(długoterminowe) – na 2-3 lata.
Taktyczne
(średnioterminowe) - na 0,5 – 1 rok.
Bieżące
(krótkoterminowe) – na 1-90 dni.
Planowanie
długoterminowe:
Strategiczne
planowanie to droga do celu.
Planuję
rozwój swojej kariery. Jaki status chcę osiągnąć za 2-3 lata? Jaki obrót
sprzedażowy chcę uzyskać po 2-3 latach? Jaki bonus chcę otrzymywać za 2-3 lata?
Planuję duże przedsięwzięcia własne i firmowe, które pomogą mi w motywacji ludzi z własnej
struktury dystrybucyjnej i realizacji celów finansowych:
-
podsumowanie roku;
-
duże szkolenia liderskie w kraju i za granicą;
-
przedsięwzięcia międzynarodowe.
Przykład
Strategicznego planowania:
Za trzy lata chcę
osiągnąć status Master –Dyrektora z globalnym obrotem 25000- 30000 GVU .=>
Po trzech latach
muszę mieć w pierwszej linii minimum dwóch Grup dyrektorów z obrotem Globalnym
9 000 – 10 000 punktów i dwóch Dyrektorów z obrotem grupowym lub
globalnym 3 000- 3 500 punktów. =>
Ustalić z
kluczowymi osobami ich plany strategiczne, zmotywować do udziału we wszystkich
przedsięwzięciach firmowych i szkoleniach sponsora.=>
Pokazać Dyrektorom
korzyści z wykonania programu Platinum.=>
Ogłaszać dodatkowe
indywidualne promouszen.
Prawidłowe
wykorzystanie promouszen ułatwia drogę strategicznego planowania.
Taktyczne planowanie:
To
przede wszystkim, prawidłowe wykorzystanie, dla rozwoju własnego biznesu,
dużych informacyjno-motywacyjnych przedsięwzięć firmowych i sponsorskich.
Przykład średnioterminowego
planowania (0,5- 1 rok)
Cel:
zwiększyć status => zwiększyć ilość ludzi w strukturze i ilość ich zamówień
=>zorganizować udział swoich konsultantów i klientów w bieżących
informacyjno- promocyjnych przedsięwzięciach.
Styczeń
Moskiewski
college-informacja, motywacja.
Podsumowanie
roku z biznes Maratonem – uznanie, motywacja,
informacja, sponsoring
|
Luty
Szkolenie
M i D-informacja, motywacja
|
Marzec
Europejska
wiosna-
Informacja,
motywacja dla lidera
|
Kwiecień
Ogólnomiastowy biznes Maraton lub prezentacja- informacja, sponsoring
|
Maj
Szkolenie
M i D- informacja, motywacja
|
Czerwiec
Urlop
liderów - motywacja
|
Lipiec
|
Sierpień
Ogólnomiastowy
biznes Maraton lub prezentacja – informacja,
sponsoring
|
Wrzesień
Szkolenie
dla M i D – informacja,
motywacja
|
Październik
Jałta
– motywacja, informacja
|
Listopad
|
Grudzień
Szkolenie
świąteczne – sponsoring
Analiza
pracy za rok
|
v Tabele trzeba uzupełnić o przedsięwzięcia swojego
sponsora i własne. Warunkiem realizacji średnioterminowych celów, jest udział dystrybutorów
w
dużych informacyjno-motywacyjnych przedsięwzięciach - co najmniej raz
na
dwa miesiąca.
Bieżące planowanie polega na
określeniu:
1.
Ile
czasu codziennie poświęcam temu biznesowi?
2.
Co
konkretnie robię:
ü Jaką literaturę
czytam?
ü W jakich
przedsięwzięciach biorę udział?
ü Ile kontaktów robię
codziennie?
ü Ile spotkań robię
codziennie?
ü Kiedy pracuję ze
sponsorem?
Kilka dodatkowych wskazówek:
Większość
naszych celów życiowych i biznesowych, to cele długoterminowe.
Rozłóż je na
proste czynności i podziel na cele krótkoterminowe - znacznie
łatwiej wtedy
jest ułożyć plan działań.
Stwórz system
pracy.
Bez
systemowy styl życia – to życie po inercji.
1.
Organizuj
własne miejsce pracy. Jeśli pracujesz w domu, niekoniecznie to musi być
gabinet, jeśli brakuje Ci na niego miejsca. Wystarczy, że masz biurko, „własny
kąt”, przeznaczony do pracy. Utrzymuj porządek w papierach, wykorzystując
narzędzia do segregowania dokumentów.
2.
Planuj
działania zapisując je w kalendarzu.
3.
Naucz
się delegować obowiązki innym osobom w swoim biznesie i w rodzinie. Nie musisz,
a nawet nie powinieneś robić wszystko sam. Skup się na zadaniach
strategicznych, a drugorzędne przekaż innym.
4.
Zaplanuj
czas wolny, odpoczynek. Jest to konieczne dla zwiększenia efektywności pracy.
Kiedy odpoczywa ciało - następuje przypływ nowych sił, kiedy odpoczywa umysł
–przypływ nowych pomysłów.
5.
Zaplanuj
następny dzień, poprzedniego dnia wieczorem. Najważniejsze sprawy zaplanuj na
taki czas, kiedy nikt Ci nie przeszkodzi i będziesz mógł się skupić.
6.
Bądź
systematyczny w działaniach.
Powodzenia!
Brak komentarzy:
Publikowanie komentarza