Marketing sieciowy, to biznes dla każdego nie zależnie od wieku, fachu, wykształcenia.
1.Uczenie się.
Szkolenia potrzebne są nie tylko nowicjuszom. Żeby uniknąć podstawowych błędów, szkolić się powinny nie tylko osoby początkujące. Nawet doświadczeni dystrybutorzy potrzebują nowych informacji, wiedzy i nowych nawyków.
Ważnym elementem kształcenia jest czytanie fachowej i motywacyjnej literatury oraz słuchanie płyt szkoleniowych. Trzeba być otwartym na: nową wiedzę, nowe emocje i nowe wyzwania, to przyspiesza rozwój biznesu.
Zaczynając, trzeba jednak wiedzieć, że niezależnie od tego jak mądry jesteś, nawet, jeśli posiadasz stopień naukowy, trzeba będzie się uczyć.
MLM jest unikalnym biznesem i kieruje się specyficznymi zasadami. Działanie według tych zasad pozwala osiągnąć szybkie rezultaty.
W tym biznesie ludzie uczą się pokonywać wewnętrzne opory, obawy, wątpliwości, wypracowują w sobie różne nawyki , niezbędne dla prowadzenia własnego interesu i realizowania swoich zasobów.
Szkolenia w MLM to specyficzny rodzaj nauki, gdzie teoria i praktyka są nierozłączne. Wiedza jest mocną siłą tylko wtedy, kiedy jest oparta na własnych rezultatach praktycznych.
I. W marketingu sieciowym, system szkoleniowy składa się z dwóch podstawowych części: uczenie się i nauczanie.
1.Uczenie się.
Szkolenia potrzebne są nie tylko nowicjuszom. Żeby uniknąć podstawowych błędów, szkolić się powinny nie tylko osoby początkujące. Nawet doświadczeni dystrybutorzy potrzebują nowych informacji, wiedzy i nowych nawyków.
Stały rozwój – to warunek niezbędny, by stać się liderem. Bo tylko lider, silna osobowość, jest w stanie poprowadzić innych. Dlatego konieczny jest udział we wszystkich przedsięwzięciach organizowanych przez firmę lub sponsorów: bądź to trening, seminarium czy indywidualna rozmowa.
Ważnym elementem kształcenia jest czytanie fachowej i motywacyjnej literatury oraz słuchanie płyt szkoleniowych. Trzeba być otwartym na: nową wiedzę, nowe emocje i nowe wyzwania, to przyspiesza rozwój biznesu.
Szybciej uczymy się w czasie działań. Dlatego bardzo ważne są treningi i własna praktyka.
2. Nauczanie własnych ludzi.
W MLM nauczanie jest częścią składową biznesu. W nim własnym sukcesem, wiedzą i umiejętnościami trzeba się dzielić z partnerami biznesowymi. Brak wiedzy, na temat tego, co trzeba robić dzisiaj i jakie rezultaty to przyniesie jutro, zraziło nie jedną osobę.
Zadaniem sponsora jest pokazać drogę nowemu dystrybutorowi. Szkolenia powinny być zrozumiałe i proste, zarówno dla zastosowania jak i powtórzenia.
Zasada działania systemu MLM – to duplikacja. Dlatego proces nauczania musi być zbudowany w oparciu o tę zasadę, po to, by każdy dystrybutor oprócz tego, że sam się uczy, uczył też swoją strukturę.
Proces nauczania powinien być spójny: od czego zacząć, gdzie brać ludzi, jak poprowadzić prezentacje, jak odpowiadać na pytanie klienta, zamknąć transakcje, rekrutować, poruszać tematy produktu, marketingu, stosunków międzyludzkich itp.
Każda z przedstawionych części szkolenia powinna pokazywać drogę do sukcesu i odpowiadać na trzy podstawowe pytania:
-Po co to jest potrzebne?
-Jak to można wykorzystać w praktyce?
-Co to da?
II. W marketingu wielopoziomowym cały proces nauczania również powinien być wielopoziomowym.
Na szkoleniach dla konsultantów, dystrybutor otrzymuje wiedzę podstawową na temat produktu, marketingu, sprzedaży i budowy struktury.
Menadżer i Dyrektor, jako organizatorzy biznesu dodatkowo powinni opanować nawyki planowania, kontroli i analizy pracy własnej struktury.
Jeszcze wyższa jest poprzeczka dla lidera, który powinien być osobowością, mieć wizje biznesu i umieć prowadzić za sobą innych.
„Moskiewski koledż Bożonarodzeniowy”, „Ukraińska Jałta”, „Europejska Wiosna” – są to szkolenia liderskie, które dają możliwość w jednym miejscu i krótkim czasie poznać doświadczenie najlepszych dystrybutorów firmy „Dr.Nona” z różnych krajów i na jego bazie zbudować własny plan działań by osiągnąć sukces.
III. Jednym z najważniejszych aspektów szkoleń MLM jest motywacja: samo-motywacja oraz motywowanie struktury.
Kiedy osoba nie jest wystarczająco zmotywowana (nie ma własnego celu), będzie łatwo poddawać się napotykając przeszkody.
Tylko odpowiednio zmotywowany, ukierunkowany na cel człowiek, będzie w stanie utrzymać się w biznesie wystarczająco długo by zebrać płody sukcesu.
Tylko samo-zmotywowany człowiek jest w stanie motywować swoich ludzi, pokazując im poszczególne kroki działań w oparciu o własne doświadczenie.
W marketingu sieciowym konieczne jest bycie entuzjastą. Potrzebne emocje, energię i wiarę we własne siły, zdobywamy uczestnicząc w treningach i seminariach w towarzystwie ludzi sukcesu.
Fenomen nauczania w MLM jest to, że każdy człowiek jest tu jednocześnie uczniem i nauczycielem.
Czytaj także:
Czytaj także:
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz