wtorek, 18 stycznia 2011

Psychologiczne typy kobiet w marketingu sieciowym.

W psychologii występuję kilkadziesiąt klasyfikacji osobowościowych. Są typy psychologiczne, socjalne, seksualne, dobrane według pewnych cech charakteru, wyglądu, sposobu zachowania, dopasowywane są również do typu osobowości różne kolory lub pory roku, i wiele innych. 

Jak się w tym nie pogubić? 
Wszystko zależy od tego, czego poszukujemy i w jakim celu tę klasyfikację chcemy wykorzystać. 
Ostatnio na szkoleniu Doktor Nony Kuchiny, założycielki firmy „Dr.Nona”,  dowiedziałam się o sposobach określania psychologicznego typu kobiety w oparciu o jej zachowanie w małżeństwie i sposób działania w marketingu sieciowym.
Krótko, prosto, zrozumiale. I nie po to, żeby oceniać innych, lecz żeby zrozumieć siebie.

Typy kobiet:

Po prostu Maria.
Kobieta, która miała przykładne życie i nagle wszystko straciła. Bez własnego dachu nad głową, bez męża, sama z dwójką dzieci na rękach.
Rewelacyjnie się sprawdza w marketingu sieciowym. Ma dużo energii, mocną motywację, liczy tylko na siebie.

Matka –Polka.
Ma męża, który mało zarabia, albo wcale nie pracuje.
Ona jest geniuszem komunikacji. Bardzo aktywna.  
Wszystko bierze na swoje ramiona: gotuje, sprząta, pierze i opiekuje się facetem. Traktuje mężczyznę jak swojego syna. Mówi co ma robić, co mówić i jak się zachowywać. 
Dokładnie tak samo zachowuje się w biznesie. Większość rzeczy robi sama, jest nadopiekuńcza w stosunku do innych, nie pozwala im usamodzielnić się.
Interesują ją seks, dzieci i wspólna idea.

Prymuska.
Ma czerwony pasek na świadectwie szkolnym i wykształcenie wyższe.
Za partnera wybiera albo „oligarcha” –człowieka sukcesu i lidera w swojej dziedzinie albo „alfonsa”, jako, że jest kobietą samowystarczalną.
Nie lubi, kiedy ktoś próbuje nią kierować. Jest wyjątkowo pracowita w tych dziedzinach, na których jej zależy. Nieustannie się uczy. Uwielbia podróże, podczas których można dowiedzieć się czegoś ciekawego.
W marketingu zostaje liderem.

Marionetka.
Ma trudności w podejmowaniu decyzji i samoorganizacji. Jest super wykonawcą. Potrzebuje osoby, która nią pokieruje.

Brzydkie kaczątko.
Nie jest ładna. W towarzystwie nikt nie zwraca na nią uwagę. Imprezowiczka. Można z nią pogadać o wszystkim, trudno się z nią nudzić.  Nie stawia wielkich celów.
Mężczyźni często traktują ją tylko jak koleżankę.
Ku zaskoczeniu znajomych, osiąga duży sukces w biznesie i w małżeństwie.

Jak prawidłowo postępować, żeby stworzyć idealne małżeństwo i mocną strukturę biznesową?
1.   Każda osoba jest inna. Każdy człowiek posiada wady i zalety. Szczęśliwe małżeństwo, to wzajemna tolerancja i szacunek.
Mocna struktura biznesowa, to współpraca wszystkich członków zespołu oraz umiejętność akceptowania zdania innych przez lidera.

2.   Problemy w małżeństwie pojawiają się, gdy małżonkowie ukrywają własne emocje i nie potrafią ze sobą rozmawiać.
Przeszkodą w biznesie jest obawa sponsora, że konsultant (partner) „przerośnie” swojego doradcę lub niechęć konsultanta do uznania zasłużonego autorytetu swojego doradcy. 

3.   Próba zmiany osobowości partnera tak w małżeństwie, jak i w biznesie nie ma żadnego sensu. W życiu każdy pełni swoją rolę. W małżeństwie jeden z partnerów odgrywa role dziecka, a drugi bierze na siebie obowiązki dorosłego. W biznesie trzeba określać zasady gry i ustalać granicę.

Sukces nie przychodzi sam. 
I w biznesie i w małżeństwie na sukces trzeba zapracować!

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza