środa, 19 grudnia 2018

Dlaczego kobiety z wiekiem zaczynają przybierać na wadzę?

Dość często kobiety, nawet te, które w młodym wieku były szczupłe i bez specjalnego wysiłku potrafiły utrzymać zgrabną sylwetkę, zaczynają z wiekiem przybierać na wadzę.
Dlaczego? 
Czy problem jest ukryty w genach?
Czy powodem jest nieprawidłowe odżywianie się?

A może za wszystko odpowiedzialne są hormony ? 
Wymieńmy kilka faktów, które mogą wpływać na zwiększenie masy ciała.

1.  Jak wiadomo hormony wpływają na działanie całego organizmu w tym przemianę materii, proces trawienie tłuszczy, wchłaniania składników odżywczych i wydalanie szlamów. 
Tło hormonalne kobiety w ciągu całego życia zmienia się wielokrotnie. Największy skoki hormonów następują w czasie ciąży, okresie po porodowym i pod czas karmienia piersią. 
Ogromne zmiany zachodzą także w okresie przekwitania, szczególnie u osób ze skłonnością do nadwagi. 

2.   Psychika. Nie przypadkowo mówi się, że wszystkie problemy mamy w głowie”. Coś w tym jest :)
W młodym wieku bardziej zależy na pięknym wyglądzie i zgrabnej sylwetce. Każdy dba o to uprawiając sport, stosując dietę i odpowiednie suplementy. 

Oczywiście, kobieta zawsze chcę ładnie wyglądać, ale z wiekiem zmieniają się priorytety i więcej czasu oraz uwagi poświęca innym, zapominając o sobie. Wpadając w rutynę codziennych obowiązków zaniedbuje ważne kwestie swojego zdrowia.

3.   Z wiekiem naturalnie spowalniają procesy przemiany materii. Dotyczy to zarówno kobiet jak i mężczyzn. Mniej ruchu oraz mniej spalonej energii prowadzi go gromadzenia się tkanki tłuszczowej.

4.   Stres. Powszechnie znanym syndromem jest zajadanie stresu”.  
Podjadanie, regularne przekąski, nadmiar słodyczy, zaglądanie do lodówki w godzinach późno wieczorowych i nocnych nie może nie poskutkować zgromadzeniem zbędnych kilogramów.

5.   Nie wato też zapominać o genetyce
Osoby z genem otyłości ze swoją nadwagą walczą od młodych lat. 
Jest to ogromna i bardzo złożona praca, wymagająca poświeceń. Wysiłek ten jednak wart zachodu, bo należy pamiętać, że nie chodzi tylko o ładny wygląd. 

Otyłość prowadzi do poważnych stanów chorobowych, wyniszczających organizm. Dlatego dbanie o sylwetkę to przede wszystkim dbanie o zdrowie i długie lata życia.

6.   Złe nawyki żywieniowe i tragiczna jakość produktów spożywczych są jednak jedną z najczęstszych przyczyn nadwagi. 

Lubimy dobrze zjeść i stać nas na to by kupować wystarczającą ilość jedzenia. Sięgamy po kolejny kęs zawsze jak tylko mamy na to ochotę, a niestety mamy ochotę zbyt często. 
Ze względu na to, że pokarmy nie zawierają wystarczającej ilości składników odżywczych dla naszych komórek, czujemy się głodni. 
Nie wspominając już o tym jak mocno przetworzoną i skażoną żywność jemy, co nie może nie odbić się na naszym zdrowiu, hormonach i przemianie materii.

7.   Diety odchudzające. 
Wiele osób uważa, że można poradzić sobie z nadwagą stosując diety odchudzające i nic po za tym. 
Dieta lecznicza lub odchudzająca może być bardzo skuteczna, pod warunkiem, że jest zastosowana w prawidłowy sposób jako jeden z elementów całego kompleksu zabiegów. 
Tylko w tym przypadku da odpowiednie i długotrwałe efekty. W przeciwnym razie, wywoła w organizmie spustoszenie i włączy „alarm ostrzegawczy” powodując wzmożone gromadzenie zapasów tłuszczowych. 

8. Stany chorobowe.  
Bardzo częstą przyczyną nadwagi są różnorakie schorzenie, takie jak zaburzenie pracy tarczycy, insulino oporność lub inne. Te choroby nie tylko są powodem tycia, ale nie pozwalają schudnąć pomimo stosowania diet i uprawiania sportu.  Bez wyregulowania funkcji organizmu trudno o szczupła sylwetkę.

 Co pomoże dbać o zgrabną sylwetkę? 

1. Zdiagnozować się. Zrobić podstawowe badania, wykluczające choroby hormonalne czy przemiany materii.

2.   Zadbać o regularne prawidłowe zbilansowane odżywianie się z ograniczeniem cukrów. W razie potrzeby skorzystać z konsultacji dietetycznej.

3.   Dokładnie i długo przeżuwać każdy kęs, by spowodować odpowiednią produkcję enzymów trawiennych i poprawić przemianę materii. 
Kolejnym plusem jedzenia bez pośpiechu jest nasycenie się mniejszą porcją posiłku.

4.   Dostosować wysiłek fizyczny do wieku, zdrowia i potrzeb organizmu.

5.   Stosować naturalną suplementacje witaminowo mineralną.

6.   Pokochać siebie i znaleźć czas na relaks oraz hobby.

Zgrabna sylwetka to lepsze samopoczucie psychiczne i fizyczne.


Czytaj inne wpisy na blogu:

Witamina C, kiedy i jak stosować?

Kryzys ozdrowieńczy w medycynie naturalnej. 

Diagnostyka z języka.

Patofizjognomika 

 


  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz