niedziela, 10 sierpnia 2014

Co daje picie wody o odpowiednich porach dnia?

Jest wiele różnych, a czasami nawet sprzecznych informacji na temat tego ile wody dziennie powinien pić dorosły człowiek. 

Jedni mówią, że nie więcej niż 1,5l, drudzy, że co najmniej 3l, jeszcze inni, że tyle ile się chcę, a jak się nie chcę to znaczy, że organizm nie potrzebuje.
Oczywiste jest, że zależy to od wielu czynników: strefa klimatyczna w której się znajdujemy, pora roku, stan naszego zdrowia, waga oraz wysiłek fizyczny (lub jego brak).

Każdy wie, że bez wody nie ma życia! Powszechnie wiadomo, że człowiek w 60-70% składa się z wody: mózg w 75-80%, krew w 83%, kości w 22%. 

Wszystkie procesy życiowe w komórkach zachodzą w środowisku płynnym. Dlatego uśredniony przelicznik, to około 30 mililitrów wody na 1 kg wagi człowieka.

Ostatnio przeczytałam radę lekarza kardiologa, który zaleca nie tylko picie 1,5-2 litra wody dziennie, ale też zwraca uwagę na odpowiednie godziny. Według jego zaleceń, które wydają mi się bardzo logiczne i uzasadnione, picie wody o odpowiednich porach dnia ma ogromne znaczenie.
  • 1-2 szklanki wody rano na czczo –uzupełnia nocną utratę wody, sprzyja oczyszczeniu organizmu z toksyn, aktywizuje działanie narządów wewnętrznych;
  • 1 szklanka wody 30 minut przed jedzeniem – wspomaga procesy trawienne i przemianę materii;
  • 1 szklanka wody przed kąpielą – pomaga obniżyć wysokie ciśnienie tętnicze;
  • 1 szklanka wody przed snem – pozwala uniknąć zawałów i udarów mózgu.
Znanym faktem jest, że wiele dolegliwości jest spowodowanych odwodnieniem. Każdy ma możliwość to sprawdzić, na przykład w sytuacji bólu głowy – zamiast sięgać od razu po tabletkę przeciwbólową spróbuj wypić 1-2 szklanki wody (nie kawy bądź herbaty - WODY!).

I jeszcze jedna ciekawostka, o której myślę, że nie każdy wie. Czasami niedobór wody mylimy z głodem. Są osoby, które sięgają po kolejna kanapkę lub cukierek, zamiast tego żeby wypić szklankę wody, a w konsekwencji mają problemy z utrzymaniem odpowiedniej wagi. 
Jeśli 1-2 godziny po zjedzeniu posiłku, znowu chcesz jeść – sięgnij po wodę.

Od siebie chcę dodać, że konieczna jest suplementacja organizmu.
Bez odpowiedniej ilości niezbędnych mikro i makro elementów powstają różnorakie zaburzenia, a w konsekwencji stany chorobowe.

Im więcej pijemy, tym więcej płynów wydalamy. Niestety oprócz toksyn nasz organizm wydala też takie pierwiastki jak, wapń, fosfor, potas itd.

Kiedyś w czasie wycieczki w Izraelu jedna z koleżanek zasłabła. Lekarz pogotowia wytłumaczył nam przyczynę jej dolegliwości: „Dużo piła, bo jest to konieczne przy takich upałach, ale niestety spowodowało to gwałtowny spadek poziomu potasu i wysiadło krążenie.” 

Po tym wypadku, doszłam do wniosku, że nadmierne picie wody bez suplementacji może zaszkodzić.

Osobiście dodaję do wody zestaw soli mineralnych z Morza Martwego.  Wystarczy kilka ziarenek na szklankę żeby zapewnić właściwą równowagę mineralną w organizmie, szczególnie w lecie. Tu chcę podkreślić  „równowagę mineralną”. Nie zapewni tego picie wody mineralnej wzbogaconej o jeden, dwa lub trzy dodatkowe makroelementy.  

Suplementy „Dr.Nona” stworzone są na bazie minerałów Morza Martwego, zawierają kompleks 21 najważniejszych składników, zapewniając prawidłową pracę komórkom naszego organizmu.
Dbając o własne zdrowie, pijmy odpowiednią ilość wody o właściwych porach dnia oraz stosujmy suplementy diety firmy „Dr. Nona”. 

Czytaj także:
Jak być atrakcyjną po 40-ce?
O czym świadczy ból brzucha? 
Dieta od Doktor Nony "Gwiazda Dawida"

 






1 komentarz:

  1. Bardzo dobry artykuł. Regularne picie wody ma ogromne znaczenie - niestety wielu ludzi zapomina o tym. Artykuł dodaję do ulubionych. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń