piątek, 21 września 2012

Zostań wegetarianinem na jeden sezon.


Jesienią mamy dostęp do świeżych warzyw i owoców, co jest powodem do zastosowania bardziej lekkiej i zdrowej diety. 

Krótkotrwała dieta wegetariańska jest bardzo pomocna w oczyszczeniu organizmu, regeneracji narządów i zrzuceniu zbędnych kilogramów.

Niezależnie od tego, z jakich powodów chcesz zostać wegetarianinem, zaczynać najlepiej w lecie lub jesienią.  

Obfitość warzyw i owoców jest wspaniałym powodem do wypróbowania nowych, korzystnych i smacznych dań.

Fani wegetarianizmu przekonują, że takie odżywianie się jest korzystne dla organizmu ze względu na zawartość w produktach pochodzenia roślinnego dużej ilości biologiczno aktywnych substancji: witamin, enzymów, fitocydów, mikroelementów i kwasów organicznych. 
Oprócz tego, produkty roślinne nie powodują powstania arterosklerozy.

Naukowcy doszli do wniosku, iż najkorzystniejsze dla nas są produkty wyhodowane w naszej strefie klimatycznej. Jest to dodatkowy powód przemawiający za stosowaniem tej diety w okresie letnio-jesiennym. 

Oprócz tego, w tym czasie organizm sam się domaga bardziej zdrowych i lekkich posiłków.

Przyzwyczajaj organizm do zmiany diety stopniowo. Najpierw, zamiast czerwonego mięsa, zacznij jeść rybę, kurczaka, jajka. Następnie, zastosuj laktowegetarianizm, w której białka pochodzenia zwierzęcego dozwolone są jedynie w produktach mlecznych.

Ważne jest, aby znajdować „zamianę” wyłączonym z diety produktom. 
Na przykład: zamiast mięsa jeść soję, z zamiast mleka krowiego- mleko ryżowe.

Ale tym, czego w diecie wegetariańskiej na pewno Ci zabraknie - jest witamina B12. Jej niedobór może doprowadzić do anemii, a nawet zaburzeń pracy układu nerwowego. Dlatego koniecznie trzeba stosować suplementy zawierające witaminy grupy „B”.

Jakie są zalety diety wegetariańskiej?
Wegetarianie mają mniejsze skłonności do nadwagi, chorób sercowo naczyniowych i onkologicznych. Osoby stosujące się do tej diety rzadziej chorują na nadciśnienie i cukrzyce.

Dorosłe osoby mogą pozwolić sobie na dość duże ograniczenia w diecie w celu utrzymania odpowiedniej wagi i dobrego samopoczucia. Jednak dzieciom i nastolatkom taki sposób odżywiania nie jest wskazany - dla normalnego rozwoju młody organizm potrzebuje dużo białka.

Proponuję przykładowe menu wegetariańskie, uzupełnione w niezbędne suplementy diety.

Śniadanie:
- kasza owsiana na wodzie z 1 łyżeczką miodu;
- szklanka świeżo wyciśniętego soku pomarańczowego lub jabłkowego;
- kapsułki Faza3 firmy „Dr.Nona” - uzupełniają makro i mikroelementy niezbędne dla funkcjonowania układu kostno-mięśniowego.

Lancz:
- zupa grzybowa z dodatkiem ziołowo-witaminowej przyprawy „Soupseen” firmy „Dr.Nona”, która zawiera witaminy niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania układu sercowo naczyniowego oraz jelit;
- nie duży kawałek sera tofu;
- 3-4 oliwki.

Obiad:
- sałatka warzywna z dodatkiem ziołowo-witaminowej przyprawy „Soupseen”
- trochę szczawiu;
- grusza lub marchewka.

Podwieczorek:
- garść dowolnych orzeszków;
- filiżanka świeżych jagód
- brzoskwinia lub jabłko.

Kolacja:
- sałatka owocowo-jagodowa z dresingiem z soku cytrynowego;
- batonik witaminowy Dakseen firmy „Dr.Nona” zawierający zestaw witamin dla prawidłowej przemiany materii i spranego funkcjonowania układu hormonalnego.

Dla osób, które stosują dietę wegetariańską przez dłuższy czas konieczne jest stosowanie dwa razy do roku kuracji z Rawseenu firmy "Dr.Nona", uzupełniając niezbędne omegi i usprawniając przemianę materii.
  
Materiał został opracowany na podstawie artykułu Doktor Nony Kuchiny dla czasopisma „Relaks”. 

Czytaj także:

5 zasad prawidłowego żywienia, które naruszamy codziennie.

Diagnostyka z języka.

Oczyszczenie organizmu solą w 7 dni.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz